Les mer om Petter

Om meg

Petter Johannesen

MC-Skolen.no v/ Petter Johannesen er tilknyttet Tønsberg & Nøtterøy Trafikkskole DA.
Vi holder til på Nøtterøy, og tilbyr kurs her og i hele Tønsberg-område. Vi har kunder fra både Oslo, Vestfold, Buskerud og Telemark.

Petter har nær 25 års erfaring som trafikklærer. Petter har i flere år jobbet som Høyskolelærer ved trafikklærerutdanningen ved Høyskolen i Nord-Trøndelag (Hint), nå Nord-Universitet.
Petter har videre jobbet 7 år som førerprøvesensor for Statens Vegvesen, med vurderinger i alle førerkortklasser.

I tillegg er Petter utdannet Politi ved Politihøyskolen i Oslo, og har offentlig godkjenning som instruktør for utrykningskjøring (kode 160).

Petter Johannesen startet sitt firma i 2002, og er en mye brukt kompetanse person over det ganske land. Svært få Trafikklærere i Norge håndterer opplæring på alt fra MC, til personbil, til Tunge kjøretøy, og til det å være Offentlig Autorisert Utryknings instruktør. Dette er totalt mange års Høyskole utdanning. Svært mange godkjenninger skal være på plass, og dette er virkelig en krevende utdanning.

Utdanning som"Faglig leder for Trafikkskole virksomhet" fant sted ved Høyskolen i Nord-Trøndelag fra 2008 til 2009.

Fagbrev; Yrkessjåfør på tunge kjøretøy ble tatt høsten 2003

Petter har også 10 års fartstid som Yrkesmilitær i Hæren. Med utdanning fra Befalsskolen BSHT - Helgelandsmoen (etatsutdanning over 2 år), samt lederutdanning fra Krigsskolen på Linderud i Oslo. Petter Johannesen avsluttet den militære karrieren som "Kaptein i Hæren".

Med andre ord; Jeg har en solid utdanning, som kommer deg som elev til gode.

Petter Johannesen;

• Trafikklærer, Alle klasser